Nevenka Blažević - Peterojezično poslovno dopisivanje u hotelijerstvu i turizmu : hrvatski, Deutsch, English, italiano, francais

Peterojezično poslovno dopisivanje u hotelijerstvu i turizmu : hrvatski, Deutsch, English, italiano, francais
Žanr Stručna literatura - Znanje - Učenje - Turizam
Izdavač Horeba
Prevoditelj -
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789537024116
ISBN10 9537024113
Godina 2006
Broj stranica 297
Format 24 cm
Obavijest knjiga nije dostupna Obavijesti me

Posljednja dva desetljeća dovela su do revolucije u komunikacijskoj tehnologiji. Tradicionalno poslovno pismo, koje je bilo osnovni oblik pisane komunikacije, zamijenio je krajem osamdesetih godina prošloga stoljeća faks, koji u novije vrijeme sve više ustupa mjesto e-mailu kao najbržem, najjednostavnijem i najjeftinijem obliku pisane komunikacije. Tako danas, prema izjavama turističkih djelatnika, oko 70 % poslovnih pisama "putuje" internetom, faks zauzima oko 20 % komunikacijskog prostora, a tradicionalno pismo manje od 10 %. Nove komunikacijske tehnologije nisu samo ubrzale način komunikacije, već su velikim dijelom dovele do promjene ne samo forme, već i sadržaja poslovnih pisama. Suvremena poslovna pisma su kratka i informativna, a uljudnost i korektnost nameću se kao imperativ poslovnog komuniciranja.
Bez obzira na koji se način šalju, poslovna pisma oduvijek se smatraju poslovnim dokumentima kojima se prenosi poslovna poruka, predstavlja poduzeće i razvijaju poslovni odnosi, te odnosi s javnošću. Stoga su izgled, stil i sadržaj poslovnog pisma vrlo važni. Neuredno pismo napisano na nerazumljiv način s mnogo pogrešaka ne samo da stvara lošu sliku o pošiljatelju, već i vrlo negativno djeluje na uspostavljanje i održavanje poslovnih odnosa.
Poslovno komuniciranje u turizmu vrlo je kompleksno. Zbog okrenutosti hrvatskog turizma inozemnom tržištu poslovna se pisma pišu najčešće na stranim jezicima, i to prije svega na njemačkom, engleskom, talijanskom i francuskom. Od osobe zaposlene na recepciji, u hotelskoj prodaji ili u turističkoj agenciji očekuje se poznavanje poslovnog komuniciranja na jezicima gostiju i poslovnih partnera s kojima određeno poduzeće surađuje. Pismena komunikacija daleko je zahtjevnija od usmene, jer pretpostavlja točnost jezičnog izražavanja koju rijetki steknu tijekom prethodnog školovanja.