Žanr | Stručna literatura - Znanje - Učenje - Turizam |
Izdavač | Horeba |
Prevoditelj | - |
Vrsta uveza | Meki |
ISBN13 | 9789537024116 |
ISBN10 | 9537024113 |
Godina | 2006 |
Broj stranica | 297 |
Format | 24 cm |
Obavijest | knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Posljednja dva desetljeća dovela su do revolucije u komunikacijskoj tehnologiji. Tradicionalno poslovno pismo, koje je bilo osnovni oblik pisane komunikacije, zamijenio je krajem osamdesetih godina prošloga stoljeća faks, koji u novije vrijeme sve više ustupa mjesto e-mailu kao najbržem, najjednostavnijem i najjeftinijem obliku pisane komunikacije. Tako danas, prema izjavama turističkih djelatnika, oko 70 % poslovnih pisama "putuje" internetom, faks zauzima oko 20 % komunikacijskog prostora, a tradicionalno pismo manje od 10 %. Nove komunikacijske tehnologije nisu samo ubrzale način komunikacije, već su velikim dijelom dovele do promjene ne samo forme, već i sadržaja poslovnih pisama. Suvremena poslovna pisma su kratka i informativna, a uljudnost i korektnost nameću se kao imperativ poslovnog komuniciranja.
Bez obzira na koji se način šalju, poslovna pisma oduvijek se smatraju poslovnim dokumentima kojima se prenosi poslovna poruka, predstavlja poduzeće i razvijaju poslovni odnosi, te odnosi s javnošću. Stoga su izgled, stil i sadržaj poslovnog pisma vrlo važni. Neuredno pismo napisano na nerazumljiv način s mnogo pogrešaka ne samo da stvara lošu sliku o pošiljatelju, već i vrlo negativno djeluje na uspostavljanje i održavanje poslovnih odnosa.
Poslovno komuniciranje u turizmu vrlo je kompleksno. Zbog okrenutosti hrvatskog turizma inozemnom tržištu poslovna se pisma pišu najčešće na stranim jezicima, i to prije svega na njemačkom, engleskom, talijanskom i francuskom. Od osobe zaposlene na recepciji, u hotelskoj prodaji ili u turističkoj agenciji očekuje se poznavanje poslovnog komuniciranja na jezicima gostiju i poslovnih partnera s kojima određeno poduzeće surađuje. Pismena komunikacija daleko je zahtjevnija od usmene, jer pretpostavlja točnost jezičnog izražavanja koju rijetki steknu tijekom prethodnog školovanja.