| Žanr | Stručna literatura - Znanje - Učenje - Pedagogija |
| Izdavač | Mosta Viridis D.O.O. |
| Prevoditelj | Lidija Arambašić |
| Vrsta uveza | Tvrdi |
| ISBN13 | 9789532260519 |
| ISBN10 | 953226051X |
| Godina | 2006 |
| Broj stranica | 249 |
| Format | 25 cm |
| Obavijest |
7,49 knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Ova se knjiga bavi jednostavnom temom. Zlostavljanje je nepoželjan oblik ponašanja koji je jako rasprostranjen u školama, a može je jako prorijediti, ako ne i posve ukloniti, ponajviše djelovanjem škole i u manjoj mjeri djelovanjem roditelja. Svrha ove knjige jest omogućiti razumijevanje zlostavljanja u školi i predložiti kako se s njime možemo djelotvorno obračunati.
Mnogi učitelji i roditelji očajnički žele saznati što se može učiniti. Bilo bi najlakše dati popis stvari koje bi mogle biti djelotvorne: priručnik, paket ili skup oruđa optimistično stvorenog radi uklanjanja zlostavljanja iz školskog okruženja. Međutim, kad malo bolje razmislimo, jasno je da to neće biti od koristi – to nije dovoljno. Da bismo mogli izabrati smjer djelovanja, prvo moramo razumjeti što je zlostavljanje, zašto neki učenici zlostavljaju drugu djecu i zašto neki učenici bivaju zlostavljanima.
Zbog toga je knjiga podijeljena u dva dijela: prvi se odnosi na razumijevanje zlostavljanja, a drugi na to što se glede toga može učiniti.
Prvi dio opisuje zlostavljanje u školama, a sastoji se od šest poglavlja:
- u 1. poglavlju pitamo se što je novoga u današnjem pristupu zlostavljanju. U njemu je ukratko opisano sve veće zanimanje za taj problem i sve veća svijest o njemu – te kako su neki učitelji i škole počeli uviđati da postoje pozitivna, provediva rješenja. U ovom poglavlju detaljno proučavamo što se smatra zlostavljanjem, i to u njegovim zloćudnim i manje opakim oblicima, kako se ono može razlikovati od uznemiravanja i opisujemo njegove vrlo raznolike oblike prisutne u školama.
- u 2. poglavlju opisani su priroda i učestalost zlostavljanja kojeg doživljavaju dječaci i djevojčice u školama.
- u 3. poglavlju podrobno se razmatraju posljedice zlostavljanja u školama, i to ne samo kod žrtava učestalog vršnjačkog maltretiranja, već i kod drugih članove školske zajednice, uključujući zlostavljače koji često i po završetku škole nastavljaju sa zlostavljanjem, te kod očevidaca koji redovito promatraju zlostavljanje oko sebe.
- u 4. poglavlju postavlja se pitanje zašto neki učenici katkada zlostavljaju drugu djecu. Pitamo se je li zlostavljanje neobjašnjivo zlo ili se ono može razumjeti u svjetlu onoga što otkrivamo o biološkim i društvenim odrednicama antisocijalnog ponašanja.
- u 5. poglavlju razmatra se općim stav škole prema zlostavljanju, najvažnijim vidom školskog okruženja koji može snažno utjecati na prisutnost zlostavljanja u školi.
U drugom dijelu knjige vraćamo se na praktično pitanje: Što možemo učiniti za rješavanje problema zlostavljanja?
- u 6. poglavlju nalazi se kratak uvod u to što se može učiniti i u njemu se razumijevanje zlostavljanja povezuje s praktičnim djelovanjem radi njegova sprečavanja. U tom se poglavlju ističe važnost potrebe razumijevanja prirode zlostavljanja i složenosti činitelja koji ga u školi omogućavaju, i to prije oblikovanja politike protiv zlostavljanja i poduzimanja konkretnih koraka.
- u 7. poglavlju razmatra se početak djelovanja. Pretpostavlja se da jedan, dvoje ili više učitelja i/ili roditelja smatraju da se u njihovoj školi može učiniti nešto pozitivno kad je riječ o zlostavljanju. Nakon takvog skromnog početka, istražujemo kako se stvari mogu početi događati i to prvo tako da uvjerimo sebe u potrebu za djelovanjem, a potom i pridobivanjem drugih na "našu stranu".
- u 8. poglavlju govori se o uspostavi politike škole prema zlostavljanju što je kamen temeljac učinkovita djelovanja.
- u 9. poglavlju riječ je o tome kako možemo učenike ohrabriti da podrže politiku škole i akcije usmjerene protiv zlostavljanja. Prikazani su rezultati istraživanja koji pokazuju što su dječaci i djevojčice različite dobi spremni učiniti da bi se u školi smanjila učestalost zlostavljanja.
- u 10. poglavlju temeljitije se proučava gdje se sve zlostavljanje zbiva u školama i oko njih. Iznose se primjeri učeničkih priča o tome gdje se odvija zlostavljanje.
- u 11. poglavlju prikazano je kako škole mogu prikupiti pouzdane i odgovarajuće podatke o zlostavljanju koje se odvija u prostoru škole.
- u 12. poglavlju govori se o tome što možemo učiniti sa zlostavljačem, umjesto toga što možemo učiniti njemu/njoj.
- u 13. poglavlju podrobno se opisuju humanistički pristupi izlaženju na kraj sa zlostavljanjem.
- u 14. poglavlju naglasak je stavljen na žrtve zlostavljanja u školi i na to kako im učitelji i savjetovatelji mogu pomoći.
- u 15. poglavlju razmatra se uloga roditelja i obitelji s obzirom na to kako oni mogu pomoći u smanjenju učestalosti zlostavljanja u školi.
- u 16. poglavlju govori se o tome kako se problemom zlostavljanja mogu pozabaviti i sami učenici koji prvo moraju naučiti, a potom i primijeniti savjetodavne i medijacijske vještine da bi se mogli međusobno pomagati.
Ovo je uzbudljiva i poticajna knjiga koja će biti od neprocjenjive koristi onima koji oblikuju politiku protiv zlostavljanja, ravnateljima škola, psiholozima, pedagozima, učiteljima, liječnicima i roditeljima. Istodobno inspirativna i pozitivno usmjerena, ova knjiga nudi nadu svoj našoj djeci.