Fintan J. O'Regan - Kako se nositi s djecom problematična ponašanja

Kako se nositi s djecom problematična ponašanja
Žanr Stručna literatura - Znanje - Učenje - Pedagogija
Izdavač Naklada Ljevak
Prevoditelj -
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789531789257
ISBN10 9531789258
Godina 2008
Broj stranica 156
Format 23,5 cm
Obavijest 14,86
knjiga nije dostupna Obavijesti me

U knjizi su pruženi jasni kriteriji za razlikovanje opozicionalnog ponašanja od ponašanja hiperaktivnog djeteta, te djeteta koje razvija poremećaj u ponašanju. Osobito je dojmljiv prikaz hiperaktivnosti s pozicije djeteta koje se obraća svojem učitelju, te prateće praktične upute za rad. Kad bi nam dijete govorilo, reklo bi otprilike: ne, nisam zaboravio, nego nisam ni čuo. To znači da je previše zbrke u njima samima, koju samo dodatno pojačavamo svojim nejasnim ili preopćenitim zahtjevima. Zato upute koje dajemo trebaju biti kratke i jasne, upućene u pravom trenutku i vezane uz konkretno ponašanje. Autor također ističe važnost osvještavanja pojedinog ponašanja, koje najčešće podrazumijevamo, umjesto da ga izgrađujemo. Prihvaćanje nemogućnosti da se nešto uradi pruža pravo na pogrešku koja je odličan temelj za buduća učenja. Lucidno je istaknuta praksa ignoriranja onih odgovora ili rješenja koja nisu istoznačna, nego možda samo približna. Ignorirajući ih, gubimo važne informacije o načinu na koji dijete razmišlja. Tako gubimo i na bliskosti, koja je preduvjet svakog učenja, naročito u kasnijem školskom uzrastu, u osjetljivoj tinejdžerskoj dobi.
Velika je vjerojatnost da učitelji, suočeni s nekad nepredvidljivim izazovima u radu s djecom problematična ponašanja, unatoč dobrom timskom radu, osjete zamor i jasan osjećaj da su iscrpili zalihe svoje snage. Autor im šalje jasnu poruku: da je potpuno u redu taj osjećaj prihvatiti i vidjeti što dalje. Tek iz dubokog prihvaćanja problema, izvire i nagovještaj njegova rješenja.
Priručnik će biti podjednako zanimljiv roditeljima, učiteljima, psiholozima i suradnicima u školi i izvan nje, a svakako vrijedan poticaj za promišljanja gdje se u svjetlu navedenih iskustava nalaze djeca u našim školama, kao i odrasle osobe koje se njima bave.