Žanr | Stručna literatura - Znanje - Učenje - Ekonomija |
Izdavač | TIM press |
Prevoditelj | Edita Gojak |
Vrsta uveza | Meki |
ISBN13 | 9789537177195 |
ISBN10 | 953717719X |
Godina | 2007 |
Broj stranica | 132 |
Format | 20 cm |
Obavijest | knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Industrijsko se društvo proširilo i njegova je kronična neuravnoteženost postala planetarnom. Ušli smo u vrijeme za koje je znakovita činjenica da najveća poduzeća projektiraju sama sebe po mjeri svijeta. Žele biti globalna. Rast profita i vrijednosti dionica ostaju nedvojbeno hipnotičko središte njihova zanimanja, ali sve veću pozornost pridaju i stvaranju povoljnije slike o sebi u javnosti.
U potrošačkome društvu sve se mora kupiti: voda, zdravlje, obrazovanje, pa i vlastiti izgled. Zašto bi ta prezentacija samoga sebe "etičnog, pravednog i odgovornog", premda pod vlastitim zaštitnim znakom koji potrošačima nude velika planetarna poduzeća, trebala ostati izvan tržišta? S druge strane, mogu li tvrtke ostati odgovorne samo prema svojim dioničarima?
Odgovor na ta pitanja nude rezultati sociološkog istraživanja koje je provedeno 2005. i 2006. godine u Milanu, a realizirali su ga zaposleni u multinacionalnim trgovačkim lancima Auchanu, Carrefouru, IperCoopu i u Esselungi. Ovdje se, polazeći od osobnih iskustava, pokušalo suočiti s onim što je zapisano u 'etičkim kodeksima' spomenutih tvrtki, s onim što su te tvrtke učinile u stvarnosti: kako su se odnosile prema radnicima, kupcima i dobavljačima, a kako prema okolišu i genski modificiranoj hrani.
Ovu knjigu autori su nazvali "Etička klopka" kako bi privukli pozornost na prilagodljivost pojma "društvena odgovornost poduzeća".