Renato Curcio - Etička klopka : mitovi o društvenoj odgovornosti poduzeća

Etička klopka : mitovi o društvenoj odgovornosti poduzeća
Žanr Stručna literatura - Znanje - Učenje - Ekonomija
Izdavač TIM press
Prevoditelj Edita Gojak
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789537177195
ISBN10 953717719X
Godina 2007
Broj stranica 132
Format 20 cm
Obavijest knjiga nije dostupna Obavijesti me

Industrijsko se društvo proširilo i njegova je kronična neuravnoteženost postala planetarnom. Ušli smo u vrijeme za koje je znakovita činjenica da najveća poduzeća projektiraju sama sebe po mjeri svijeta. Žele biti globalna. Rast profita i vrijednosti dionica ostaju nedvojbeno hipnotičko središte njihova zanimanja, ali sve veću pozornost pridaju i stvaranju povoljnije slike o sebi u javnosti. 

U potrošačkome društvu sve se mora kupiti: voda, zdravlje, obrazovanje, pa i vlastiti izgled. Zašto bi ta prezentacija samoga sebe "etičnog, pravednog i odgovornog", premda pod vlastitim zaštitnim znakom koji potrošačima nude velika planetarna poduzeća, trebala ostati izvan tržišta? S druge strane, mogu li tvrtke ostati odgovorne samo prema svojim dioničarima? 

Odgovor na ta pitanja nude rezultati sociološkog istraživanja koje je provedeno 2005. i 2006. godine u Milanu, a realizirali su ga zaposleni u multinacionalnim trgovačkim lancima Auchanu, Carrefouru, IperCoopu i u Esselungi. Ovdje se, polazeći od osobnih iskustava, pokušalo suočiti s onim što je zapisano u 'etičkim kodeksima' spomenutih tvrtki, s onim što su te tvrtke učinile u stvarnosti: kako su se odnosile prema radnicima, kupcima i dobavljačima, a kako prema okolišu i genski modificiranoj hrani. 

Ovu knjigu autori su nazvali "Etička klopka" kako bi privukli pozornost na prilagodljivost pojma "društvena odgovornost poduzeća".