Tihomir Vranešević - Upravljanje markama : brand management

Upravljanje markama : brand management
Žanr Stručna literatura - Znanje - Učenje - Ekonomija - Menadžment
Izdavač Accent
Prevoditelj -
Vrsta uveza Tvrdi
ISBN13 9789539976246
ISBN10 9539976243
Godina 2007
Broj stranica 461
Format 23 cm
Prodajna cijena (Vrlo dobro stanje) 174,99 Kn Kupi

Proizvode se od pamtivijeka označivalo kako bi se znalo tko ih je proizveo i čije su vlasništvo. Iz te činjenice se dugo vremena razvijao tradicionalni koncept označivanja proizvoda markom i općenito upravljanja markom. 
Početkom procesa globalizacije brojni su stručnjaci mislili da će to značiti i kraj lokalnih ili regionalnih maraka jer se one neće moći obraniti od najezde uspješnih globalnih maraka koje su se već potvrdile na međunarodnim tržištima. Ali to se nije dogodilo. Čini se da je sve iznenadila otpornost lokalnih maraka. I to je pridonijelo potpuno novom sagledavanju važnosti maraka za tržišni uspjeh: veći se naglasak stavlja na simboličku i emocionalnu vrijednost maraka negoli na generičku i funkcionalnu vrijednost proizvoda. U tome se može sagledati novi koncept upravljanja markama (brand managementa) u kojemu tradicionalno promatranje da se marka primjenjuje za označivanje proizvoda i usluga treba odbaciti i prihvatiti novu zakonitost: da se proizvodi i usluge dodjeljuju markama koje su znatno važnija i stabilnija tržišna kategorija i koja u današnjim okolnostima čini moćno oruđe ostvarivanja tržišnog uspjeha. To ujedno znači i odvajanje koncepta upravljanja markom od upravljanja proizvodom. Teško je očekivati da proizvod može imati toliku emocionalnu vrijednost kakvu mogu imati marke. 
U sveopćoj anglikanizaciji ne samo marketinškog već i inih jezika sve više se i u nas počinje upotrebljavati termin brand i brand management kao sinonimi termina marka i upravljanje markom. Isplati li se boriti protiv toga kad ni marka nije naša izvorna riječ? A postavlja se pitanje ne bi li borba protiv branda upravo značila veću primjenu toga termina u svakodnevnom jeziku? Iz toga razloga u knjizi se rabi marka i brana te upravljanje markom i brand management kao sinonimi jer ih upravo tako i shvaćam. Osobno mi je trenutačno draža marka od branda, ali jezik je živ i već će tijekom vremena jedan od tih termina prevladati u dnevnoj ali i stručno-znanstvenoj uporabi.