Anči Leburić ... et al. - Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života + 1 CD ROM

Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života + 1 CD ROM
Žanr Stručna literatura - Znanje - Učenje - Društvene znanosti
Izdavač Redak
Prevoditelj -
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789537595043
ISBN10 9537595048
Godina 2008
Broj stranica 135
Format 21 cm
Obavijest knjiga nije dostupna Obavijesti me

Stari i novi mediji : sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života + Tablični komparativni prikazi empirijskih (anketnih) podataka iz 2000., 2001., i 2006. g. + Grafički komparativni prikazi istraživačkih rezultata iz 2000., 2001., i 2006. godine 1 CD-ROM. 

Empirijska studija autorica Anči Leburić i Maje Quien, te autora Dina Lovrića pod naslovom Stari i novi mediji: sociološka istraživanja medijskog stiliziranja života nastala je u okviru predmeta Sociološka istraživačka radionica čija je nositeljica prof. dr. Anči Leburić. Ova se studija predmetno orjentirala na stare i nove medije. Cilj joj je bio sagledati korištenje, raširenost i utjecaje medija, tj. njihovu (ne)izravnu ulogu u oblikovanju potreba, znanja, sposobnosti i vještina stanovnika Hrvatske.

Mediji su postali dio ljudske svakodnevice i konstantno su uključeni u život pojedinaca. Zbog njihove značajne uloge, autori su smatrali važnim sustavno ih istražiti, pa su tijekom tri empirijska istraživanja iz 2000., 2001., te 2006., ispitali ukupno 4520 stanovnika. Koristeći metodološku strategiju u kojoj su kombinirali ankete i intervjue, ispitivani stanovnici bili su uglavnom urbanoga porijekla.
Ispitanici sebe percipiraju prosječnima, pa su se većinom svrstavali u srednji društveni sloj. Uglavnom su završili srednju školu, a žive u domaćinstvima koja obuhvaćaju tri do četiri člana.
Istraživački rezultati su pokazali da ispitanici stare medije većinom posjeduju, a cilj njihovoga korištenja je uglavnom informiranje. Najčešće upotrebljavani novi mediji su mobilni telefon, računalo, internet, kabelska televizija, video recorder/ player i video kamera. Oni svakako olakšavaju suvremenu komunikaciju koja, između ostaloga, pomaže i u povećavanju poslovne efikasnosti. Internet postaje ključan dio života, a preko njega se, osim iznalaženja brojnih informacija, mogu plaćati računi, slušati muzika, kupovati, te chatati sa prijateljima. Tako se stvaraju virtualne zajednice, virtualna poduzeća i timovi koji funkcioniraju isključivo on-line.
Među slabije korištene nove medije spadaju e-mail, te foto aparat, a najmanje su zastupljeni automatska sekretarica, biper i diktafon.
S obzirom na individualne i kolektivne dimenzije življenja, rezultati su pokazali zadovoljstvo ispitanika vlastitim obrazovanjem, druženjem sa prijateljima, kao i svojim društvenim ugledom, te ugledom njihovih prijatelja. Nezadovoljni su novčanom situacijom, zadovoljavanjem kulturnih potreba, te poslovnim napredovanjem. Građani smatraju da su najveći problemi siromaštvo, društvene nejednakosti, socijalna kriza i drugi socijalni problemi.
Konačno, smatrali smo važnim istražiti aspekte medijske uređivačke politike, djelatnika, medijskih tema i sadržaja. Utvrdili smo da mediji posjeduju moć usmjeravanja uređivačke politike u smislu odabira tema koje pomažu ljudima, utječu na rješavanje društvenih problema, pa možda čak i prisiljavaju političke vlasti na rješavanje problema kao što su kriminal, korupcija i sl.
Jednom riječju, mediji su centralni element organiziranja svih aspekata življenja, pa  se bez njih ne može zamisliti život u suvremenom društvu

Bilješka o autorima:
Anči Leburić, redovna je profesorica na katedri sociološke metodologije, Odsjeka za sociologiju Filozofskog fakulteta u Splitu. Objavljuje znanstvene radove iz metodologije društvenih i humanističkih istraživanja, te empirijske studije iz posebnih sociologija. Nositeljica je kolegija na preddiplomskim, diplomskim i doktorskim studijima u zemlji i inozemstvu. Urednica je nekoliko biblioteka u kojima se objavljuju metodološke i sociološke studije. Vodi i sudjeluje u međunarodnim projektima u kojima se istražuju razvojne, kulturološke, medijske, socijalno-ekološke, urbane i dr. teme. Članica je nekoliko stručnih asocijacija, te predsjednica Splitske podružnice Hrvatskoga sociološkog društva od 2006 god.