Michel Foucault - Hrabrost istine

Hrabrost istine
Žanr Stručna literatura - Znanje - Učenje - Društvene znanosti
Izdavač Sandorf
Prevoditelj Zlatko Wurzberg
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789537715618
ISBN10 9537715612
Godina 2015
Broj stranica 326
Format 22,5 cm
Obavijest 10,34
knjiga nije dostupna Obavijesti me

Hrabrost istine : vladanje sobom i drugima II : predavanja na College de France

Predavanja održana na College de France 1984. godine u ovom svesku izravni su nastavak serije izlaganja na temu parezije objavljenih u knjizi "Vladanje sobom i drugima" (Izdanja Antibarbarus, 2010.), gdje autor dalje istražuje slobodno govorenje i prakse istinitog govorenja na temelju korpusa antičke filozofije, fokusirajući se na niz problema istinskog i istinitog života.

Hrabrost istine čini diptih s Vladanjem sobom i drugima i nastavak je Foucaultovih razmišljanja o antičkoj filozofiji i istraživanja o djelovanju općenito, a posebno o djelatnosti filozofa. Hrabrost istine. Predavanja na Collège de France (veljača i ožujak 1984.), izravni su produžetak i zaključak serije izlaganja na temu parezije, oko koje su organizirana posljednja Foucaultova istraživanja, o kojoj je počeo raspravljati u tečaju Hermeneutika subjekta (1981). Preko igre između stoicizma i kinizma, između intelektualca i razlike, čitatelj je, kao i uvijek s Foucaultovim djelima, potaknut na razmišljanje i rekontekstualizaciju kako bi uvidio što u njegovo doba priječi događanje promjene, to jest, što sprečava protočnost vlasti. U Hrabrosti istine, u posljednjem pokušaju Michela Foucaulta da u antici pronađe mogućnosti normi bez normativnih mehanizama, on se opet pokazuje kao mislilac koji uvijek nastoji potkopavati učvršćivanje vlasti i omogućiti njenu fluidnost.

Francuski filozof, psiholog i politički teoretičar Michel Foucault (1926-1984). Predavao na mnogim sveučilištima (od 1970. na College de France). Filozofski je promišljao porijeklo teorija i praksa znanosti o čovjeku. Polazio je od pojma diskursa kao skupa tvrdnja, praksa, kvalifikacijskih shema i predmeta analize koji, iako nespojivi i kontradiktorni, dijele sklop diskurzivnih pravila koja njima upravljaju. Suprotstavljao se mišljenju koje je polazilo od shvaćanja razvoja povijesti civilizacije kao neprekinute povijesti napretka kojim upravlja sve veća racionalnost i smatra kako su, naprotiv, na razvoj čovječanstva presudno utjecali diskontinuitet, prekid i slučajnost te ono arbitrarno i neracionalno. U filozofsku analizu uveo je pojam vlasti i doveo ga u odnos sa znanošću o čovjeku, čime je iznio izvornu teoriju sustava (države).