Igor Vidačak - Lobiranje - interesne skupine i kanali utjecaja u Europskoj uniji

Lobiranje - interesne skupine i kanali utjecaja u Europskoj uniji
Žanr Publicistika - Politika - Popularna znanost - Politika
Izdavač Planetopija
Prevoditelj -
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789532570533
ISBN10 9532570535
Godina 2007
Broj stranica 204
Format 23 cm
Prodajna cijena (Odlično stanje) 81,00 Kn Kupi

Pojam lobiranje anglosaksonskoga je podrijetla. Potječe iz britanske parlamentarne tradicije, od riječi lobby, koja od 17. stoljeća označava predvorje Donjega doma engleskog parlamenta (House of Commons), gdje su se zastupnici nalazili s predstavnicima raznih interesnih skupina, koji su ih nastojali nagovoriti ili odvratiti od donošenja pojedinih odluka. Početkom 19. stoljeća izraz se počeo rabiti u SAD-u za aktivnosti građana i zastupnika mnogih interesnih skupina po predvorjima vladinih zgrada, predstavničkih tijela, čak hotela, gdje bi čekali političare ili vladine dužnosnike kako bi im iznijeli svoj "slučaj". Zbog običaja financijskog pomaganja političara u SAD-u i tada prevladavajućeg ozračja korupcije, lobiranje je poprimilo negativan prizvuk koji taj pojam i danas prati u mnogim zemljama i jezicima, unatoč sve većoj regulaciji lobističkog djelovanja. Bez obzira na brojne nedoumice i kontroverze koje se vezuju uz fenomen, lobiranje se u suvremenim političkim procesima općenito smatra legitimnim demokratskim nastojanjem pojedinaca, interesnih skupina ili vlada da sami ili udruženi u koalicije utječu na oblikovanje ili provedbu određenih javnih politika u nacionalnim ili nadnacionalnim okvirima kako bi ostvarili željene rezultate...