Sead Alić - Mediji - od zavođenja do manipuliranja

Mediji - od zavođenja do manipuliranja
Žanr Publicistika - Politika - Popularna znanost - Novinarstvo. Novinstvo
Izdavač AGM
Prevoditelj -
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789531743525
ISBN10 9531743525
Godina 2009
Broj stranica 262
Format 24 cm
Obavijest 6,93
knjiga nije dostupna Obavijesti me

Kroz sedam temeljnih poglavlja autor najprije postavlja kontekst manipulacije (medijsko preoblikovanje pojedinca u masu, korištenje medija u ratne svrhe itd.) i zavođenja, iznoseći tezu da su totalitarni režimi 20. st. velikim dijelom posljedica ovih tehnologija (masovnog komuniciranja). To nalaže potrebu ponovnog, interkulturalnog promišljanja mjesta i uloge književnosti i filozofije u novim, medijima preoblikovanim i manipulacijama i zavođenjem kontaminiranim svjetovima kultura, religija, politika, znanosti… Pojam “zavođenje” autor locira kod Baudrillarda i Kierkegaarda.
Uvidom u “osuđenost” na komunikaciju, brzinu, medije i promjenu recepcije svijeta i umjetnosti Alić postavlja pitanje: Što znači pojava tehničke reproduktibilnosti umjetničkog djela za umjetnost, posebice književnost te koliko je mogućnost umnažanja u beskonačnost književne i umjetničke ljepote, odredila suvremene oblike recepcije?
Suvremene manipulacije zavođenjem medijima, političkim obećanjima, otvaranjem prostora za nadu od strane religijskih hijerarhija i velikih korporacija – imaju svoj začetak u ustanovljenju logosa i njegovom suprotstavljanju mythosu. Svijet je instrumentaliziran onog trenutka kada je počelo reduciranje ljudskog odnosa prema svijetu na jezičko-tehničko-praktičko-instrumentalni odnos… Suvremeni mediji razvijaju nova “Big Brother” barbarstva, a suvremena se zapadna “korporacijska” demokracija skriva iza lijepe riječi, slike, zavodljivog tijela, primitivne igre, hipnotićkog televizijskog svjetla. To dovodi do toga da se demokracija zaustavlja pred vratima velikih svjetskih korporacija.