| Žanr | Publicistika - Politika - Popularna znanost - Monografije |
| Izdavač | Umag : Gradska knjižnica = Biblioteca civica Umago |
| Prevoditelj | Sara Blažević ... et al. |
| Vrsta uveza | Tvrdi |
| ISBN13 | 9789537456108 |
| ISBN10 | 9537456102 |
| Godina | 2012 |
| Broj stranica | 271 |
| Format | 29,5 cm |
| Obavijest | knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Monografija grada Umaga dvogodišnji je projekt Gradske knjižnice Umag i Pučkog otvorenog učilišta
„Ante Babić“ Umag pokrenut na inicijativu gradonačelnika Umaga Vilija Bassanesea. Monografija je
preko proračuna ovih ustanova u potpunosti financirana sredstvima Grada. Besprijekorni tisak knjige
izvela je tvrtka Arty iz Umaga.
Ova opsežna Monografija na 280 stranica obuhvata različite teme iz političke i kulturne povijesti
Grada Umaga i okolice, ali se dotiče i suvremenih pojava u gospodarstvu, sportu i kulturi, s
prirodopisnim opisom Umaga i okolice kao posljednim prilogom. Iako je Monografija namijenjena
najširoj publici, u tekstovima kulturnopovijesnog i prirodopisnog karaktera održana je visoka
znanstvena razina što potvrđuju i naugledniji recenzenti iz akademske sfere: dr. sc. Robert Matijašić,
rektor Sveučilišta u Puli i dr. sc. Miroslav Bertoša, professor emeritus istog Sveučilišta. Znanstveni
tekstovi popraćeni su bogatim bibliografskim zabilješkama, dok su uz tekstove koji se tiču bliske
prošlosti, odnosno sadašnjeg stanja u gospodarstvu, sportu i kulturi priloženi linkovi za mrežne
stranice svih aktivnih tvrtki, institucija, udruga i slično. Izdanje je Monografije dvojezično, hrvatsko‐
talijansko, a u dugoročnom planu svakako je i prevođenje na druge svjetske jezike.
Osobitu likovnu kvalitetu i atraktivnost ova Monografija duguje radovima niza fotografa koji su bili
uključeni u projekt, od kojih se brojem fotografija i njihovom umjetničkom vrijednošću ističe mladi
umaški fotograf Neven Jurjak. Presudni vizualni pečat Monografiji dao je dizajnerski par Maja Briski i
Zaneto Paulin (koji je inače dobitnik posebne nagrade Venecijanskog biennala za fotografiju 2009.
godine) – koji djeluju pod imenom Egoist Artz&Partz. Osim što je odnos fotografija i teksta riješen na
neshematski i inventivan način, kroz cijelu knjigu u različitim oblicima variraju se boje iz palete nove
destinacijske marke Grada Umaga, odnosno cijele sjeverozopadne Istre (marke promovirane pod
nazivom „In all the colours of Istria – U svim bojama Istre“). Upravo izmjenom tih boja naznačuju se
prijelazi iz jednog tematskog priloga u drugi.