Phil Knight - Shoe Dog: Memoari osnivača Nikea

Shoe Dog: Memoari osnivača Nikea
Žanr Publicistika - Politika - Popularna znanost - Biografije/memoari - Memoari
Izdavač Mate d.o.o.
Prevoditelj Snježana Beronja
Vrsta uveza Meki
ISBN13 9789532464221
ISBN10 9532464220
Godina 2019
Broj stranica 400
Format 25 cm
Prodajna cijena (Odlično stanje) 11,28 € Kupi

Još mlad, u potrazi za životnim pravcem, s tek završenom poslovnom školom, Phil Knight posudio je pedeset dolara od svog oca i pokrenuo poduzeće s jednom jednostavnom misijom na umu: uvoziti visokokvalitetne, jeftine tenisice za trčanje iz Japana. Prodajući tenisice iz prtljažnika svojeg Plymouth Valianta, Knight je te prve godine, 1964., zaradio osam tisuća dolara bruto. Danas Nike godišnje ostvari prihod veći od 30 milijardi dolara. U ovo doba start-upa, Nike je zlatni standard i njegov fijuk više je od logotipa. Simbol elegancije i veličine, jedan je od malobrojnih znakova koji će odmah biti prepoznati u svakom kutku svijeta. Ali Knight, čovjek iza fijuka, uvijek je bio tajna. Međutim, sad, u memoarima koji su iznenađujući, skromni, nefiltrirani, duhoviti i predivno napisani, on konačno donosi svoju priču. Sve je počelo klasičnim trenutkom prekretnice u životu. S dvadeset četiri godine, putujući Azijom, Europom i Afrikom, hrvajući se s životnim pitanjima, Knight odluči da je nekonvencionalni put jedini put za njega. Umjesto da radi za neku veliku korporaciju, on će stvoriti nešto svoje, nešto novo, dinamično, drukčije. Knight detaljno opisuje mnoštvo zastrašujućih rizika s kojima se na svom putu suočio, obeshrabrujuće prepreke, nemilosrdne konkurente, sve one koji nisu vjerovali u njega ili su ga mrzili, neprijateljski nastrojene bankare, ali i mnoštvo svojih senzacionalnih trijumfa i teških pobjeda. Iznad svega, prisjeća se temeljnih odnosa koji su bili srce i duša Nikea – s bivšim trenerom, naprasitim i karizmatičnim Billom Bowermanom te s prvim zaposlenicima, nezgrapnom skupinom čudaka i stručnjaka koji su brzo postali ekipa fijukom zaluđene braće. Zajedno, hraneći se poticajnom snagom odvažne vizije i zajedničkim uvjerenjem u otkupljujuću, transformativnu moć sporta, stvorili su brend i kulturu koja je sve promijenila.