| Žanr | Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Međuljudski odnosi |
| Izdavač | Učiteljski fakultet u Zagrebu |
| Prevoditelj | - |
| Vrsta uveza | Nepoznato |
| ISBN13 | 9789538115042 |
| ISBN10 | 953811504X |
| Godina | 2016 |
| Broj stranica | 345 |
| Format | 19 cm |
| Obavijest |
18,55 knjiga nije dostupna Obavijesti me |
U novije se vrijeme u školama posvećuje velika pozornost suradničkim oblicima nastave, razvoju odnosa među učenicima, potiče se suradnja s roditeljima, pa iznenađuje da su prilično zanemareni odnosi među samim nastavnicima iako oni definiraju sve druge odnose unutar školi. Stoga je cilj ovog rada na temelju literature analizirati odnose među nastavnicima s fokusom na suradničke i kolegijalne odnose, njihova obilježja, oblike i važnosti. Tradicionalno nastavnici rade svoj posao individualno, odvojeni od svojih kolega s kojima površno i povremeno izmjenjuju informacije, ali slabo surađuju, pa ovaj najučestaliji oblik odnosa u školi asocira na paralelno igranje. Procjenjuje se kao neučinkovit model, suprotan suvremenim tendencijama povezivanja i umrežavanja na svim razinama. Potom se analiziraju mogućnosti i prednosti stvaranja bliskih odnosa ili radnih prijateljstva, koja nerijetko zbog kolizije interesi prerastaju u sukobe i neprijateljstva. Nastavnici se rjeđe sukobljavaju oko zadataka i oko procesa, a češće oko odnosa. Objašnjava se i specifičan oblik neprijateljstva među nastavnicima – horizontalni mobbing, odnosno učestalo zlonamjerno, neprofesionalno ponašanje pojedinca ili grupe zaposlenika prema pojedinim kolegama s ciljem da ih uvrijede, ponize, ugroze, nanesu štetu njihovom zdravlju, ugledu, dostojanstvu i profesionalnom statusu. Umjesto odnosa zasnovanih na moći, sugerira se poticanje i gradnja odnosa zasnovanih na suradnji, a što je pretpostavka za ostvarivanje kolegijalnosti koja obuhvaća profesionalne, socijalne i emocionalne interakcije na radnom mjestu. A ključni čimbenici za uspostavu kolegijalnih odnosa su: međusobna potpora i povjerenje ; međusobno opažanje nastave i zajedničko izvođenje ; zajedničko planiranje i procjena ; razmjena ideja i znanja ; učenje od drugih ; zajednički razvoj kurikuluma i dijeljenje resursa. Kolegijalni odnosi se povezuju s osobnom dobrobit i profesionalnim razvojem nastavnika, ali i dobrobiti učenika te škole u cjelini.