Vesna Bilić - Odnosi među nastavnicima ( Relationships among teachers )

Odnosi među nastavnicima ( Relationships among teachers )
Žanr Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Međuljudski odnosi
Izdavač Učiteljski fakultet u Zagrebu
Prevoditelj -
Vrsta uveza Nepoznato
ISBN13 9789538115042
ISBN10 953811504X
Godina 2016
Broj stranica 345
Format 19 cm
Obavijest 18,55
knjiga nije dostupna Obavijesti me

U novije se vrijeme u školama posvećuje velika pozornost suradničkim oblicima nastave, razvoju odnosa među učenicima, potiče se suradnja s roditeljima, pa iznenađuje da su prilično zanemareni odnosi među samim nastavnicima iako oni definiraju sve druge odnose unutar školi. Stoga je cilj ovog rada na temelju literature analizirati odnose među nastavnicima s fokusom na suradničke i kolegijalne odnose, njihova obilježja, oblike i važnosti. Tradicionalno nastavnici rade svoj posao individualno, odvojeni od svojih kolega s kojima površno i povremeno izmjenjuju informacije, ali slabo surađuju, pa ovaj najučestaliji oblik odnosa u školi asocira na paralelno igranje. Procjenjuje se kao neučinkovit model, suprotan suvremenim tendencijama povezivanja i umrežavanja na svim razinama. Potom se analiziraju mogućnosti i prednosti stvaranja bliskih odnosa ili radnih prijateljstva, koja nerijetko zbog kolizije interesi prerastaju u sukobe i neprijateljstva. Nastavnici se rjeđe sukobljavaju oko zadataka i oko procesa, a češće oko odnosa. Objašnjava se i specifičan oblik neprijateljstva među nastavnicima – horizontalni mobbing, odnosno učestalo zlonamjerno, neprofesionalno ponašanje pojedinca ili grupe zaposlenika prema pojedinim kolegama s ciljem da ih uvrijede, ponize, ugroze, nanesu štetu njihovom zdravlju, ugledu, dostojanstvu i profesionalnom statusu. Umjesto odnosa zasnovanih na moći, sugerira se poticanje i gradnja odnosa zasnovanih na suradnji, a što je pretpostavka za ostvarivanje kolegijalnosti koja obuhvaća profesionalne, socijalne i emocionalne interakcije na radnom mjestu. A ključni čimbenici za uspostavu kolegijalnih odnosa su: međusobna potpora i povjerenje ; međusobno opažanje nastave i zajedničko izvođenje ; zajedničko planiranje i procjena ; razmjena ideja i znanja ; učenje od drugih ; zajednički razvoj kurikuluma i dijeljenje resursa. Kolegijalni odnosi se povezuju s osobnom dobrobit i profesionalnim razvojem nastavnika, ali i dobrobiti učenika te škole u cjelini.