| Žanr | Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Likovna umjetnost - Slikarstvo |
| Izdavač | Sandorf |
| Prevoditelj | - |
| Vrsta uveza | Meki |
| ISBN13 | 9789533513652 |
| ISBN10 | 9533513659 |
| Godina | 2022 |
| Broj stranica | 345 |
| Format | - |
| Obavijest |
24,50 knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Teorijsko djelovanje Jagora Bučana u polju teorije umjetnosti – ponajprije slikarstva – već godinama predstavlja važan i, rekao bih, posve samosvojan doprinos našoj umjetničkoj teoriji. Bučan je, naime, jedan od rijetkih naših likovnih stvaralaca koji se upušta u teorijska razmatranja, čineći to, pritom, uz poštovanje prema autonomiji metoda kojima se služi umjetnička teorija. Na taj način u njegovim tekstovima dolazi do sprege znanja koje proizlazi iz praktičnog poznavanja slikarstva s teorijskim pojmovnikom koji se neprestano obogaćuje primjenom u novim kontekstima. Bučan autentično doprinosi teorijskom razumijevanju umjetničkog djela, ispitujući prije svega termin „kvalitete“, ili, drugačije rečeno, onoga što umjetničko djelo čini njim samim, a ne nečim drugim. Postavljajući pitanje po čemu slika jest to što jest, te definirajući sintagme poput „posteljičnog sloja“ slike, štoviše upirući prstom u njih na nizu konkretnih primjera, Bučan se u predmetnom tekstu afirmira kao autentični i sasvim originalni teoretičar slike. Ovim želim naglasiti kako je u istom kontekstu praktično nemoguće naći sličnih pristupa u nas (pa i šire), a s kojima bi uopće imalo smisla uspoređivati Bučanov teorijski rad.
-Vladimir Rismondo