Grgo Gamulin - Hrvatsko slikarstvo XX. stoljeća, svezak 1.

Hrvatsko slikarstvo XX. stoljeća, svezak 1.
Žanr Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Likovna umjetnost - Slikarstvo
Izdavač Naklada Naprijed
Prevoditelj -
Vrsta uveza Tvrdi
ISBN13 9789531780728
ISBN10 9531780722
Godina 1997
Broj stranica 558
Format 27 cm
Obavijest 12,11
knjiga nije dostupna Obavijesti me

Pred nama je djelo toliko priželjkivano, toliko puta prozvano i tako dugo očekivano: povijest modernog hrvatskog slikarstva obuhvaćenog u onoj mjeri i širini da ovaj pothvat zaista možemo nazvati kapitalnim. Pionirski posao Ljube Babica »Umjetnost kod Hrvata u 19. i 20. stoljeću« bio je »potrošen« već u samom trenutku objavljivanja, a od tog je vremena prošlo gotovo puna četiri desetljeća.
Grgo Gamulin dobro je poznato ime naše suvremene historije umjetnosti i kritike. S ovim djelom sintetizirao je svoje ogromno znanje, duboko iskustvo ove umjetnosti (koju je neposredno pratio i u kojoj je kao kritičar sudjelovao još od tridesetih godina), ljubav prema toj umjetnosti - te značajan teorijski nerv. Stoga je i nastala cjelina koju odlikuje metodološka višeslojnost, toliko važna i neophodna za suvremenu situaciju povijesti umjetnosti kao znanosti, koje je cilj konačno prevladavanje jednodimenzionalne pozicije puke deskriptivne metode i suhe, nekreativne »naučne« akribije.
Veliki je dobitak za ovu knjigu povijesti što je u nju autor uključio i ambijentalne cjeline kojih ima u iznenađujuće velikom broju.
Sintetsko djelo o “počecima, nastanku i sazrijevanju” modernoga hrvatskoga slikarstva, od 1800. do 1914. godine, od prevladavajućeg importa i prevlasti stranih majstora do Münchenskoga kruga i pojave medulićevaca, što se poklapa sa sazrijevanjem hrvatskoga društva, od njegove razmrvljenosti do samosvijesti. 

To je prvi sustavni pregled umjetničkoga razvoja i djelovanja pojedinih protagonista tog značajnog slikarskog razdoblja koje dosad nije bilo primjereno znanstveno istraženo i adekvatno vrednovano. Do pojave ove knjige to razdoblje bilo je poznato uglavnom u fragmentima a ovim panoramskim prikazom hrvatsko slikarstvo XIX. stoljeća dolazi u prvi plan i dobiva zasluženu afirmaciju. Ono je pokazatelj nužne i korisne europeizacije, no istodobno i težnje svjedočenja individualnih, lokalnih i nacionalnih posebnosti.