| Žanr | Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Glazba |
| Izdavač | EPH Media |
| Prevoditelj | - |
| Vrsta uveza | Meki |
| ISBN13 | 9789537770129 |
| ISBN10 | 9537770125 |
| Godina | 2010 |
| Broj stranica | 141 |
| Format | 21 cm |
| Obavijest | knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Ozren Kanceljak nastoji svojom knjigom podsjetiti na postulate glazbene industrije i pokušati otvoriti rasprave oko "svetih krava" scene i industrije, ponuditi odgovore na dileme vezane uz život od glazbe ali i perspektive i dubioze glazbene industrije i autorskopravnog sustava.
"Priznajem - i sam sam bio u golemim dilemama u kojem smjeru krenuti s ovom knjigom. Nisam želio ići u usku pravnu znanost - jer se pravo mora baviti realnim životom, a bojim se da jurisprudenti često ne znaju pravo stanje stvari. Od šume često ne vide stablo. Uostalom, znam da nisam dovoljno dobro pravno, znanstveno potkovan. Ali, kao što je ratovanje najgore prepustiti generalima, slično mislim i u određivanju pravnih normi i pravnika. Uvjeren sam da su autorskopravna rješenja koja su danas pa i globalno na snazi u najmanju ruku diskutabilna, u nekim dijelovima i bizarna, ali zasigurno neefikasna.
I da se takav zaključak donese - ne mora se biti doktor pravnih znanosti. Ili ekonomije ili sociologije. Ako 95% svjetskog pučanstva, a čak 99% hrvatskog stanovništva koje "skida" glazbu s interneta to radi tako da ne plaća nositeljima prava ama baš ništa - onda sustav (kako ga pravnici zamišljaju) bjelodano ne funkcionira. Pri čemu ne mislim da smo svi mi lopovi. Baš suprotno. I to usprkos svim konvencijama, usklađenim zakonima, pravilnicima, direktivama ili bilateralnim ugovorima.
Sjećam se prvih lekcija iz predmeta 'Teorije države i prava' na kojima su nas učili da zakoni i pravni sustavi služe da uređuju i usmjeravaju realne društvene odnose.
I u tom smislu - nije teško zaključiti da postojeći autorskopravni sustav to ne čini ni dobro ni efikasno i da zaostaje za stvarnim odnosima. Ne samo kod nas, nego i globalno.
Postoji još nekoliko činjenica koje se, barem u području hrvatske glazbene industrije, ali i prislonjenih medija te komplementarnih industrija (marketinške, oglašivačke, telekomunikacijske, modne, prehrambene, ugostiteljske, turizma itd. - da, mislim da su sve to i ne tako jako u širem smislu povezane grane) naprosto stavljaju pod tepih.
Hrvatska popularna glazbena scena nije uspješna. Mi imamo samo neke (i to sve manje) lokalne heroje i heroine koji svi na regionalnoj, mediteranskoj, europskoj, globalnoj sceni ne znače ama baš ništa. Koliko nama znači neka moldavska pop-zvijezda, toliko naše zvijezde znače Nijemcima, Španjolcima ili Talijanima.
A nije istina da smo (mi Hrvati) baš u svemu tako (ne)uspješni."
( iz predgovora Ozrena Kanceljaka )