| Žanr | Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Film/kazalište - Kazalište |
| Izdavač | Akademija za umjetnost i kulturu Osijek |
| Prevoditelj | - |
| Vrsta uveza | Nepoznato |
| ISBN13 | 9789538181139 |
| ISBN10 | 9538181131 |
| Godina | 2019 |
| Broj stranica | 137 |
| Format | 24 cm |
| Obavijest | knjiga nije dostupna Obavijesti me |
U izdanju biblioteke Ars academica 2019. godine objavljena je znanstvena monografija pod naslovom Osječka kazališna kritika (1902.-1945.) autora Alena Biskupovića, koja donosi opsežnu i iznimno vrijednu analizu osječke dramske kazališne kritike objavljivane u razdoblju od 1902. do 1945. godine u osječkim dnevnim novinama. Alen Biskupović docent je humanističkih znanosti u znanstvenom polju Znanost o umjetnosti, znanstvena grana Teatrologija i dramatologija na Odsjeku za kazališnu umjetnost Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, gdje predaje kolegije iz povijesti svjetske drame i kazališta. Objavio je preko dvadeset radova te sudjelovao na brojnim hrvatskim i međunarodnim znanstvenim skupovima. Osim bavljenja znanošću, Alen Biskupović djeluje kao kazališni kritičar te je objavio više od stotinu članaka u različitim hrvatskim i međunarodnim časopisima te mrežnim stranicama. Monografija objedinjuje oba autorova poziva, znanstveni i kritičarski, što je razvidno u autorovom poznavanju prirode žanra i detaljnom potkrepljivanju iznesenih teorijskih postavki.
Znanstvena monografija stavlja osječku dramsku kazališnu kritiku u društveno-politički kontekst vremena i objašnjava njezinu važnost u održavanju nacionalne samosvojnosti. Pritom pruža znanstveno-teorijski i praktični uvid u žanr prikazujući strukturu, stil i funkciju žanra, koje potkrepljuje primjerima iz iscrpnog korpusa koji obuhvaća četiri osječka dnevna glasila (Die Drau, Slavonische Presse, Narodna/Hrvatska obrana i Hrvatski list/glas) te devet kazališnih kritičara (Carl Benda, Josipa Glembay, Andro Morić, Ivan Krstitelj Švrljuga, Dragan Melkus, Otto Pfeiffer, Ivan Krnić, Ernest Dirnbach i Franjo Bartola Babić). Monografija je opremljena svom nužnom uredničkom aparaturom kojom se postiže lakša uporaba autorovih podnesaka, a omogućava se i proširivanje teorijskih znanja i predložaka. Podijeljena je u pet logično strukturiranih poglavlja: 1. Uvod, 2. Osijek u kontekstu vremena, 3. Dramska kazališna kritika u osječkim dnevnim novinama, 4. Zaključak i 5. Literatura i prilozi, nakon kojih slijedi Kazalo imena i Biografija autora. Monografiju otvara predgovor prof. dr. sc. Sanje Nikčević, koja objašnjava važnost kazališne kritike i autorovog praktičnog i teorijskog doprinosa žanru kroz pisanje kazališne kritike i objavljivanje monografije.