| Žanr | Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Film/kazalište - Film |
| Izdavač | Udruga Bijeli val |
| Prevoditelj | - |
| Vrsta uveza | Meki |
| ISBN13 | 9789538257117 |
| ISBN10 | 9538257111 |
| Godina | 2022 |
| Broj stranica | 129 |
| Format | 17 cm |
| Obavijest | knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Robert Bresson (1901. – 1999.) primjenjuje naizgled jednostavan obrazac u svim svojim filmovima, svojevrsni ritual prijelaza svojih (anti)junaka iz zatočeništva u slobodu. Rancière za njegove minimalističke i asketske filmove kaže da su uvijek inscenacija neke zamke i hajke. Bressonovska alegorija bavi se religijskim, duhovnim i egzistencijalističkim temama: ljudi su rođeni grešni, njihov je put pun tegoba s iskušenjima na svakom uglu, no na kraju uspijevaju postići određeno iskupljenje ili stanje milosti. Zapisi o kinematografu destiliraju esenciju Bressonove teorije i prakse kao umjetnika i sineasta te donose pronicljive refleksije jednog maestra o njegovim tehnikama i umijećima te njihovim filozofskim i estetskim implikacijama. U okupljenim fragmentima, esejima i bilješkama raspravlja o temeljnim razlikama između kazališta i filma, raščlanjuje duboku gramatiku tišine, muzike i buke; te
afirmira mističnu moć slike da otključa put do ljudske duše. Knjiga Zapisi o kinematografu od neprocjenjive je važnosti za ljubitelje velikog redatelja ali i vrijedno i korisno štivo za sve
studente filmske umjetnosti, te poput Rilkeovih Pisama mladom pjesniku izvor inspiracije za svakoga tko traga za britkošću i pronicljivošću imaginacije. Knjiga je popraćena uvodom koji je napisao jedan od najcjenjenijih suvremenih francuskih pisaca Jean-Marie Gustave Le Clézio.