| Žanr | Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Film/kazalište - Film |
| Izdavač | Novi Liber |
| Prevoditelj | - |
| Vrsta uveza | Meki |
| ISBN13 | 9789536045556 |
| ISBN10 | 9536045559 |
| Godina | 2000 |
| Broj stranica | 144 |
| Format | 27 cm |
| Obavijest | knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Nikola Tanhofer (1926 -1998) bio je najsvestraniji autor hrvatske kinematografije: snimio je 25 kratkih i 7 dugometražnih filmova, režirao 5 kratkih i 8 dugometražnih filmova, autor je ili koautor scenarija 5 dokumentarnih i 5 igranih filmova. Znao je pomoći i u
montaži, u laboratoriju i pri snimanju tona. Snimio je cijeli niz televizijskih filmova i emisija, neke je i režirao.
Napisao je više stručnih radova, skripata, udžbenika i
knjiga o filmskoj fotografiji. Za snimateljski rad i za režiju dobio je sva moguća priznanja i nagrade koje su se u domaćoj kinematografiji mogle dobiti.
Fotografijom se Tanhofer počeo intenzivno baviti kao srednjoškolac u Zagrebu. Već je 1945. u Jadran filmu snim ao reportažne storije za tadašnji mjesečni filmski Pregled. Zastava (1948 - 49) je prvi Tanhoferov snimateljski rad na dugometražnom filmu, Nije bilo uzalud (1957) prva režija dugometražnog filma, a H-8(1958) najveći režiserski uspjeh.
Rukopis sveučilišnog profesora, redatelja i snimatelja Nikole Tanhofera O boji na filmu i srodnim medijima svojim je pristupom pionirski rad s područja boje u mediju pokretnih slika, i to ne samo u Hrvata. Knjiga je strukturirana tako da sustavno vodi kroz područja koja su nužna za svekoliko razumijevanje nastanka, viđenja i djelovanja boja i njihova suodnosa, kao i za tehnička snimateljska sredstva pri reprodukciji i kontroli boja. Vrijednost knjige je i u tome, što razložno tumači prirodu i tehnologiju nastanka reprodukcije boja, što postavlja normu koja je otvorena daljnjoj umjetničkoj nadogradnji individualnog razvoja svakog autora koji se bavi bojom.
Ipak, kamera je bila i ostala najdublja i najtrajnija Tanhoferova filmska ljubav.
Godine 1969. osnivač je i do kraja života profesor snimateljskog odsjeka Filmskog odjela Akademije dramske umjetnosti. Njegova knjiga Filmska fotografija (1981) klasično je djelo u nas na tome području.
Posljednjih godina života Tanhofer se intenzivno bavio
fenomenom boje na filmu i u srodnim medijima, a rezultat
je ova knjiga.
Rukopis sveučilišnog profesora, redatelja i snimatelja Nikole Tanhofera O boji na filmu i srodnim medijima svojim je pristupom pionirski rad s područja boje u mediju pokretnih slika, i to ne samo u Hrvata. Knjiga je strukturirana tako da sustavno vodi kroz područja koja su nužna za svekoliko razumijevanje nastanka, viđenja i djelovanja boja i njihova suodnosa, kao i za tehnička snimateljska sredstva pri reprodukciji i kontroli boja. Vrijednost knjige je i u tome, što razložno tumači prirodu i tehnologiju nastanka reprodukcije boja, što postavlja normu koja je otvorena daljnjoj umjetničkoj nadogradnji individualnog razvoja svakog autora koji se bavi bojom.