| Žanr | Priručnici - Savjetnici - Slobodno vrijeme - Film/kazalište - Film |
| Izdavač | Hrvatski filmski savez |
| Prevoditelj | - |
| Vrsta uveza | Meki |
| ISBN13 | 9789537033613 |
| ISBN10 | 9537033619 |
| Godina | 2019 |
| Broj stranica | 192 |
| Format | 23 cm |
| Obavijest |
6,30 knjiga nije dostupna Obavijesti me |
Nakon pet knjiga na hrvatskom jeziku koje su obuhvatile cijelu riznicu tema i pitanja iz povijesti svjetske i hrvatske animacije te teorije animiranoga filma, Midhat Ajanović, jedan od najplodnijih filmologa na tom polju u globalnim okvirima, ovom knjigom istraživački otvara još jedno nedovoljno istraženo animacijsko područje − ono lutka-filma.
Zastupajući tezu da je lutkarska animacija samosvojan žanr koji se proteže preko više tehnika te da je digitalni lutka-film samo nova etapa u njegovu razvoju, autoru je osobito stalo pokazati kako se animirana lutka kao žanr temelji na tradiciji predstavljačkog, antropomorfiziranog i personificiranog predmeta namijenjenog prikazivanju, a istodobno i dokazati kako između kazališne, kinematografske (filmske) i digitalne animacije lutke postoji jasan kontinuitet.
Ajanovićeva rasprava posebice se bavi pripovijedanjem u lutka-filmu, tjelesnom arhitekturom modela i predočavanjem iluzijskog prostora, a pritom se poziva na radove pionira lutkarskoga filma poput Poljaka Władysława Starewicza, na estetike i tehnike najutjecajnijih lutka-animatora – od Jiřija Trnke i Georgea Pala preko Jana Švankmajera, Jirija Barte i braće Quay do Tima Burtona i autorskih prvaka čuvenog Aardman studija Petera Lorda i Nicka Parka…, te na antologijska djela lutka-animacije digitalnoga doba.
Dakako, kao ni do sada, njegova panorama svjetske animacije nije zaobišla ni suvremenu hrvatsku lutkarsku animaciju s nizom novih autora prepoznatljivih estetika i poetika.