Žanr | Beletristika - Hrvatska i strana književnost - Hrvatska književnost |
Izdavač | Mosta |
Prevoditelj | - |
Vrsta uveza | Tvrdi |
ISBN13 | 9789536034154 |
ISBN10 | 9536034158 |
Godina | 1994 |
Broj stranica | 187 |
Format | 20,5 cm |
Prodajna cijena (Vrlo dobro stanje) | 1,07 € Kupi |
Četiri komedije koje ovom knjigom daje na uvid javnosti, zaokružena su i vrijedna dramska djela čvrste dramaturgije, pisana sigurnom rukom koja poštuje dramsko vrijeme, s izvrsnim dijalozima i punokrvnom komikom na tragu pučkoga teatra i kerempuhovskog duha. Komedije su to ponegdje lascivno lagane a ponekad beskrajno tužne kao u djelu Četiri braka Magdalene Žulj, s kojim se Domini od dramskog planinara uspeo do mjesta zapaženog komediografa, te bi komedija imala velik odjek da su je izveli profesionalni glumci.
Poput te 'čist domaće ženske' s Trešnjevke koja priča o svojim srećama i nesrećama, i likovi u ostalim dramskim djelima su po svemu sudeći 'domaći', protagonisti teatra svakodnevnog, suvremenog života, lukavi i povodljivi do naivnosti, pohotni i grabežljivi do bespomoćnosti, skloniji ugodama negoli patnjama, rableovski komični i kolarovski očajni u pukušaju da ostvare svoje male planove, u biti lovci na sreću koja izmiče, antiheroji koji na pregovore sa životom odlaze bez velikih zahtjeva i s figom u džepu. Njihovi se korijeni mogu pratiti od antičkih komedija, preko commedie dell arte do Tituša Brezovačkog i modernih pandana, u procesiji likova koju vode starci zabrinuti za imetak i njegovu sudbinu u rukama nasljednika, razvratnici i prostaci, nerotkinje i hvalisavci, prevaranti i udavače, potkupljivci i bludnice. Takve su i teme: ljubavne spletke u kojima je novac istinski objekt ljubavi, intrige oko zamjenske majke, bračne priče, sitno poduzetništvo na rubu kriminala - rubrike nekog večernjeg lista u kojima se ogleda život.
U najsretnijim trenucima, Domini se uspijeva vinuti iznad prečeste erotske dosjetke, iznad verizma i silne želje da u svakom trenutku zabavlja, do nove realnosti koja začuđuje sjetom i toplinom, ne napuštajući ipak temeljni komički diskurs.